sEceBis RAhsiA

Saturday, November 19, 2011

KUATKAH AKU...

salam...

ri tue aku ada cite ttg masalah aku kan..lepas je aku post masalah aku tue..budak perempuan tu anta msj blik kat aku...mesej die mmg wat aku terluka..tapi aku cube kuat..nk d jadikan cerita, kredit aku pun dah abis time tue..ngan duit pun x de..ngam2 untuk blik kg sabtunye...so..aku copy n paste ape budak tue msj n postkan kat fb tunang aku...n aku tya die ape sume nie...aku minx die jangan cari aku dulu wat masa nie..bg aku tenangkan diri aku dulu...kat budak yang anta msj tue aku ucapkan terima kasih n aku minx die jangan kacau aku n tunnag aku lagi...aku suruh die jaga diri bebaik n harap die akan jumpe lelaki seribu kali lebih baik dari tunang aku..

berat nyer kepala aku fikirkan msalah nie..untuk aku cerita pada mak atau family aku mmg x la...aku pendam sorang2 sbb aku x nk mak risaukan aku..cume masalah kali nie aku terpaksa libatkan family tunang aku..bukan nk aibkan die..aku nk bagi die pangalaman yang paling berharga..

tadi aku jumpa tunang aku..aku bg tau die yang aku akan maafkan die lepas die minx maaf dengan aku depan mak ayah die..n aku nak die ngaku ape yang die dah wat kat aku..die cakap die akan wat..tapi depan mak ayah die je..die x nak adik bradik die tau..aku x kisah...aku cakap kat die..ini peluang terakhir aku bagi kat die...lepas nie klu die wat perangai lagi aku sendiri yang akan datang umah die utk pulangkan cincin...die cakap die akan berubah..tapi jauh d sudut ati aku, aku x penah percaya dah...aku akan cube lupekan sume nie walaupun payah..aku akan cube kuat demi mak aku..aku akan cube...

hari nie ntah kenapa aku teringatkan arwah ayah aku..mungkin aku rindukan ayah kot..tadi masa otw nk blik kg aku ingat kenangan ayah..kete aku kuar ayah x dapat nk naik..tapi aku yakin ayah pasti gembira bile die dapat tau aku kuarkan kete pki wit sendiri..tanpa minx pertolongan abang aku...masa otw aku fikir setiap saat aku ngan ayah..slalu aku g pasar tani kat batu kikir mesti ngan ayah..tapi sekarang aku g ngan akak atau kadang2 g sorang2 je...dah x de sape nk temankan aku lagi..slalu g memana aku mesti bawak ayah teman sbb ayah suke ikut aku g mana2..tapi kali nie aku kene wat sume benda sendiri..slalu bile aku nk blik PD aku mesti salam n cium ayah..kali nie aku dah x dapat cium n buat lawak ngan die lagi...dulu ayah suke cite pengalaman die jadi askar...tapi sekarang dah x de orang nk cite ngan aku lagi..byk sangat kenangan aku ngan ayah..ingt lagi mase raye tahun nie...aku belikan die seluar..2 helai..tapi ayah sempat pki sehelai je...bile tgk seluar tue aku rase sedih sangat...aku dah x de pape lagi...yang ada hanyalah kenangan bersama ayah,...sbb aku la anak yang paling rapat ngan die..aku akan ingat sampai bile2 saat aku blik kg, tgk ayah terlantar, cium dahi ayah, bagi ayah makan ubat, lapkan najis ayah, pakikan ayah pempers, bawak ayahpergi hospital, ayah pegang tangan aku, naik ambulans sama utk anta ayah ke seremban, kucup k\dahi ayah wat kali terakhir n naik van jenazah untuk kebumikan jenazah ayah...aku sangat merindui ayah..sekarang, tiap kalu blik kg aku pasti akan pergi kubur ayah...bacakan yassin untuk ayah n kemaskn kubur ayah..rindunye kat ayah..hanya gambar pengubat rindu aku...
aku doakan ayah tenang kat sana..tugas aku sebagai seorang anak hya mendoakan die...
selepas ayah pegi banyak sangat benda yang terjadi n sume tue membawa kebaikan utk diri aku...ayah...andai ayah masih ada waktu nie..adik akan sentiasa pelok n cium ayah..adik akan tido kat sebelah ayah untuk temankan ayah saat ayah sakit dulu...n adik akan lebih hargai ayah sebab ayah adalah orang yang paling adik sayangi....terima kasih ayah sebab dari kecik ayah jaga adik,..kejutkan adik g sekolah, mandikan adik, gosokkan gigi adik, ikatkan rambut adik, watkan sarapan utk adik n hantar adik kesekolah..terima kasih ayah,,adik akan sentiasa ingat ape yang ayah ajar...adik akan selalu merindui ayah...semoga ayah tenang d sama..amin...Al-Fatihah...

1 comment:

  1. sedeyh la weyh bace entry ko..
    berlinang gak la air mate..wuwuwuwu T_T
    hope dia betol2 berubah lepas neh..ko kne kuat ok! =) al-fatihah utk ayh ko,semoga arwah dtmptkan org2 yg beriman..aminnn..

    ReplyDelete