sEceBis RAhsiA

Thursday, January 24, 2013

cerita maulidur rasul

Assalamualaikum...

cuti maulidur rasul semalam aku tidak mempunyai sebarang aktiviti (tipu!!)...sebenarnya semalam aku telah menggagahkan diri ini ke jusco seremban..aku terpaksa perji jusco seorang diri kerana tv kat rumah rosak..ceh...nk marah ni..ye la..ntah kenapa tv aku skrg ni..macam x boleh lama..paling lama die boleh bertahan 1 jam je..lepas tu gelap gulita, sunyi sepi dan len2 lagi..marah tau..ye la..aku tengah syok2 tengok tv, tetibe padam,.hampeh kan...so semalam aku dengan lemau2 biskot merie pergi la ke jusco seorang diri..suami kerja..pergi pun takut2 sebab surat warranty tv dah hilang..itu memang kegemaran aku kan..sume warranty aku hilangkn..dlu makcik lapy punya surat warranty pun aku hilangkan..nasib boleh repair..ok..sambung balik..yang bestnye surat warranty peti sejuk ngan mesin basuh ada..bagus x aku ni...so ngan muke tebal aku mengaku la kat org tu yang surat warranty x tau letak mana..ye la..takut gak kene bayar kn..tetapi aku bernasib baik..org tu kata x pe..boleh sebab die dah chek kat system..memang dalam tempoh warranty...fuhh lega...sebenarnya aku kenyit mata kat cina tu (okey..tipu je)...hewhewhew..

settle bab tv aku ke terminal 2 plak..see..aku sorang2 pun masih nk berjalan sakan..niat utama nak gunting rambut sebab rambut makcik dah bercabang + mcm kak limah..masa nk masuk kedai gunting rambut tu penuh..makanya kite jalan dalam mydin dulu..wakakka..macam nk beli tapi x beli..aku keluar dari mydin dengan tangan kosong..puncanya malas nk beratur panjang..hewhewhew..dah bosan kat mydin aku pun g kat kedai gunting rambut..org masih ramai..lantak la...aku masok je..nasib die layan aku kan..swo masa tengah2 gunting tu org tu offer nk luruskan rambut x..RM49 je..wowww...murahnya..ape lagi..alang2 dah gunting rambut, aku pun luruskan skali...seronok tau..bile orang tu luruskan rambut aku, baru la aku tau yang aku kene keringkan rambut sendiri..hampeh...aku ni x penah pki pengering rambut sebab selama ni rambut aku kering sendiri..so, bile org tu suh keringkan sendiri termangu2 la kejap aku tau..geramnye..nasib ramai..sume kene buat sendiri..haha..padan muke..nk murah kan..nasib la aku orang terakhir..makanye untuk keringkan rambut yang terakhir tu dieorang yang buatkan..mungkin die tgk aku macam bengap je pki benda alah tu...so sekarang rambut saya dah lurus okey..guna jari pun boleh...kihkihkih..dah x de macam kak limah baru bangun tido okey...so siap je buat rambut kelam kabut balik rumah sebab encik husband x chat...

otw balik rumah aku singgah beli sup perot kat senawang..memang sedap sup makcik tu..warung kecik tapi orang ramai...siap beli sup terus balik rumah..masok2 je rumah suami x de..ahh..mana lak ni..rupenya tengah berselubung kat dlm bilik..sejok katanya..alahaii..kesian sangat...aku rase badan incik suami, panas sangat...aku nk bawak g klinik die x mo..biasa la..takut g klinik..ahaha..tipu lagi...aku kejut suami suh makan nasi ngan sup perot..alhamdulillah..byk die makan..lapar kot..hewhewhew...lepas mkn aku suh mkn ubat n g tido..aku selimutkan die 2 lapis..biar badan berpeluh, tapi suami aku plak macam ulat...abis jatuh selut tu..pastu duk luar tengok tv yang mcm harem tu..bile suami dok luar x leh la aku bukak kipas sebab die sejuk..sudahnya aku pulak yang berpeluh2 tahan panas..nasib la die x chat kan...sabar je la..hihi..

malam tadi tido aku x lena..kejap2 bangun..bangun2 je rase badan suami..masih panas..aku bangun pegi amik baju sejuk sebab die boleh tido x pki baju..macam orang chat la pulak..padahal dah menggigil2..dah pakai baju sejuk, berebut selimut plak dengan suami aku...die dah mmg sejuk mesti la nk selimutkn..aku yang x chat ni pun sama nk berebut selimut..sebab dah biasa tido kene ada selimut..makanya aku bangun balik g amik selimut lagi satu..selimut die pki 2 selimut balik..macam biasa selimut hilang entah kemana..macam anak kecik plak..kesudahannya pagi tadi aku bangun lambat g kerja..sepatutnya aku gerak pergi kerja pkol 6.30,skali kol 6.30 baru sedar...hahhh ape lagi..kelam kabut la makcik ni bangun..tapi siap pun pelan2..dah malas nk terkejar2..dah lambat..nk buat mcm mana...nk dekat pkokl 7 baru gerak..tengok suami masih lagi panas..nk cuti x boleh sebab sume kunci makmal kat aku,,,dengan berat hati gerak la g keje..skali lepas dari bukit putus ada xcden...sorang maut..aduhh..takut sangat..tetiba terfikir..ada hikmah aku bangun lambat hari ni..klu x ntah aku ke yangxcden atau aku nmpk ke time xcden tu kan..syukur sangat...dengan perasaan yang masih takut2 lepas tgk xcden, aku bawak kete pelahan je..akhirnya selamat sampai ke skolah pkol 7.55...damm...lambat sangat..terpaksa la balik pkol 5..menci betol la...huhhh...

k la..itu la aktiviti n cerita pada maulidur rasuh tahun ni..tetibe teringat, klu kat MDKP dlu aku mesti kat seremban..sebab kene berarak..best sangat berarak pki kasut tumit tinggi...hehhh...

ok la..selamat menyambut maulidur rasul ye semua...tata...


No comments:

Post a Comment