sEceBis RAhsiA

Monday, November 19, 2012

nak cari duit lebih

Assalamualaikum...

sekarang ati aku ni mula la rase nak cari duit lebih untuk keperluan diri aku sendiri kan...haha...ye la..aku ni nak la beli baju yang santek2...nk beli henpon yang mahal2...nak makan yang enak2...hoho...

sebenarnya kan aku dah banyak kali tengok gmbar baju n tudung yang santek2..teringin jugak nak jual...leh gak dapat wit untuk perot aku ni..hoho...pastu sekarang aku ngah cube satu produk untuk kulit muke aku yang bermasalah ni...kulit muke aku ni sensetap sangat..x boleh tukar2 produk sesuke hati..kalau x mula la mak bapak jerawat memunculkan diri..klu mereka berdua je aku boleh terima..ini siap bawak anak cucu lagi...mana boleh tahan..sume nie bermula lepas aku tunang..ada la orang tu tegur, supaya aku x pakai produk temulawak..kata x elok la..menghakis kulit la..padahal dengki kan...bile aku tukar je terus naik jerawat..dah elok2 pakai produk yang murah2 je dulu, x pasal2 skrg kene pakai produk yang regenye nak dekat 100..pitam jap rasenya..tapi bile pakai okey la..dah byk kali tukar2 produk..tapi makin lama makin teruk..skrg alhamdulillah..mak bapak jerawat bersama anak n cucu cicitnya dah mule menghilang..sukee sangat tau...tetibe rase nk jual produk nie pulak..huhu...

sekarang pulang aku dalam proses untuk mengembalikan bentuk badan seperti anak dara dahulu kala...cewahhh...dulu aku makan produk sendayu tinggi..alhamdulillah jugak...turun berat aku..walaupun x sampai sebulan lagi berat aku nk la turun dalam 2 kg..walaupun x banyak..bagi aku yang ketandusan nk kurus nie rase puas hati sangat2..tapi sekarang x makan dah sebab nk ngandung kalu boleh...so kite stop la awal2 kan..takut ada effect lak t...hoho...skrang x makan pape dah..cume letak losyen je kat badan..kasi kurus n selulit ilang..harap2 berjaya..tgk kawan2 sume nmpak santek ati mule la dengki n jelous kan..mana tau santek pulak t, boleh jual jugak...

la ni aku giler kain batik sutera..baca betol2 ye..bukan kain batik...batik sutera tau...dah 2 pasang aku beli..masa anak dara aku beli sepasang..leh tahan mahal la..tapi santek bangat sebab die lukis pakai tangan..regenya 350...pitam x...tapi masa anak dara wit banyak gak la..huhu,...lepas kain aku beli sepasang lagi..kali ni x lukis tangan..pakai print je...print2 pun mahal gak..regenya 250..siap batu tau...klu yang x de batu murah je..lam seratus lebih..kain ni datang dari terengganu..sangat2 puas ati..ramai ckap cantik batik aku..mule la kombang2 jap kan...nk jual gak rase ni..huhu...pas tu suami aku belikan aku kain sutera..pun cantik..datang dari terengganu juga..regenya pulak klu cash 250..hutang 300...mahal memang mahal..tapi puas hati sebab bukan yang ciplak punye...hehe..aku pun dapat je kain trus anta kat akk tukang jahit kat taman aku..skali akak tu promot kain aku kat kawan2 die..dah dieorang nak pulak...tapi bile sebut rege  tetibe macam takut lak..ye la..mahal kot..tapi kualiti ok..dan2 je saat tu aku nk jual kain pulak...

hurm..byk betol aku nk jual..tamak haloba sungguh...tgk la..mana yang ok..itu la aku jual..haha...sekadar suke2 je..sekarang lak aku ngah sibuk tengok2 hantaran..kawan aku nk kawin n minx aku watkan hantaran..aku ni tangan dah la keras..tetibe ornag minx tolong plak..aku cube la..puncanya die suh aku buatkan hantran die adalah lepas die tengok hantaran kawin aku..padahal simple je..wat pki tisu plak tu...hmm..x pe la..org minx tolong aku tolong je la kan...hehe...

k la..dah x de benda nk cite...lama dah aku tulis blog tanpa gambar kan..malas gile nk upload..la ni aku tempekkan la gambar kawin aku yang dah basi tu..haha...
tataaa...



No comments:

Post a Comment