sEceBis RAhsiA

Wednesday, December 12, 2012

Bengang

Assalamualaikum...

hari ni rase bengang sangat...tak tau la kenapa kami pembantu makmal (PM) dengan kerani x sebulu...mula2 aku masuk kerja x terfikir plak benda macam ni boleh terjadi..lepas dah setahun lebih bekerja sebagai PM ni baru la aku faham...

kiteorang PM ada dalam 6 orang...4 perempuan 2 lelaki...dan perlu menjaga sebanyak 7 makmal..sume sorang satu..aku istimewa sikit..so aku jaga 2 makmal...konon2 boleh pandai buat eksperimen...puiii la...periksa amali pun kandas..chettt...

bile PM ramai ni kerani mule la pasang2 spy tgk PM ni ada keje ke tak..makanya segala kerja kerani pun kiteorang dok tolong..dan yang paling best bile kerani tau aku dlu kat tempat kerja lama jadi pmbantu tadbir...fuhhh kemain riang la ati die minta aku tolong siapkan kerja die..dan yang paling best siap puji cakap aku taip laji..die taip lambat...oleh sebab aku pekerja baru, aku ni layankan je la...tapi makin lama makin melampau..sampai cakap belakang aku..sejak dari tu mang tak tolong la...silap orang la kakak oiii...ingt aku ape..dah la tolong wat keje ko, ko plak siap kutuk2 aku...time kasih pun tidak...

kiteorang ni slalu la tolong2 mereka..contohnya buat cuti...buat bonus...stepler kertas..yang tu mang selalu...tak sah klu x de...bile tya nape suh kami2 ni..dieorang jawab tak cukup kakitangan...aku rase kakitangan dieorang dah berlebih2 kot...PA ada 3..kerani 2 CC 1...ape lagi yang die nk sangat PM ni tolong..tak faham aku...pengetua plak lebihkan kerani sebab kakak kerani kite tu kuat bodek..macam harem,..

kadang2 rase tension sangat bile jadi PM ni....mule la rase nyesal tukar keje..sedangkan keje kat pilah dlu lagi best..dapat bos yang ok...cume kadang2 je datang angin...kawan2 yang ramai...enjoy n tak tertekan sangat...tapi tu la...dah rezeki aku kat cni..nk buat mcm mana kan..terima seadanya..

sebenarnya bukan PM sekolah kiteorang je yang kene buat keje kerani..mejoriti semua PM kot buat keje kerani..malah ada yang lebih teruk dari kami2 ni...nasib la kan...

PM kat PD ni sangat aktif..mempunyai ketua yang sangat adil n rajin buat perjumpaan berbanding PM kat daerah lain..kami PM lebih rapat antara satu sama lain..bile berjumpa, Pn. Salmah pasti bagi kata2 semangat..sekurang2nya ilang la dendam kat kerani kan..keh3...tapi bile masok je sekolah balik dendam dah maii semula..huhuhu....

ahaa...cuti sekolah paling kami tunggu2kan sebab time ni la nk cantik2kan makmal..kiteorang ada pertandingan makmal mana yang tercantik..tapi x penah menang pun..langkah selamat kami pasti berada di tengah2..ye lah klu menang kompem kene lawat klu kalah pun wajib kene lawat..klu duduk tengah2 x la kene lawat...yang  paling best kiteorang perlu lawat n tgk sekolah2 lain..kire macam jalan2 la..best sangat...ye lah..dapat tgk tempat orang...

skrg aku dalam proses untuk tukar tmpat keje..nk tukar angin n nak lebih dekat ke tempat kerja..sekarang berulang jauh..penat sangat...sampai rase malas nk pergi kerja...semoga permohonan aku di luluskan..klu x lulus tahun depan cube lagi...

kami 6 ketoii...kak wati, aku, abg najmee, abg helmey, kak pah n kak zu...macm doktor x..haha...

ha..okey la..itu bukan ngompat tau...sesi luah perasaan jo...huhu...bubye...

No comments:

Post a Comment