sEceBis RAhsiA

Sunday, January 20, 2013

coret - coret

Assalamualaikum...

minggu lepas suami makcik x de rumah..ad kursus kat PD..maknanya makcik tido rumah sorang2 je la..x de bantal pelok yang meneman..eehhh...

dan minggu lepas jugak perkara malang berlaku..nk tau sebab ape..kunci rumah tertinggal kat sekolah..pandai x...citenye begini..hari jumaat lepas makcik lmbat ke sekolah..rasenya masok bulan 1 ni makcik astik lmbt je smpai skolah..nk kata azam thun baru x pulak sbb macam x debazam je tahun ni..kih3...dah2..melalut plak..ok..bile dah lmbt smpai kompem la makcik ni cemas kn..makcik plak mang terkenal dengan cemasnya..makanya tengah2 kelam kabut tu tangan ni men capai je kunci yang ada kat seat..ku sangkakan kunci makmal..rupenya kunci rumah..bertapa la makcik kat luar makmal sementara tunggu akak makmal lain smpai..nk pergi amik kat dlm kete malas..sebab kete parking luar..kunci rumah tu plak baik je makcik gantungkn kat dlm makmal..lepas rehat kelam kabut lagi..kelam kabut g makmal belakang sbb nk tlg cikgu jaga peksa..ad nmpk makcik ni mcm giler kuasa x..ok..siap jaga pekse ngan bangganya makcik trus blik rumah..sampai kat rumah, gopoh2 la cari kunci rumah sbb badan dah penat..ape lagi berpeluh2 la makcik cari..harem nk jmp..mula la rase nk nangis..nk marah..sume perasaan bercampur baur..makanya dengan berat hati makcik pergi la sekolah balik utk mendapatkn kunci rumah..penat okey..dari Ulu Bendul nk ke Port Dickson...dah amik kunci,smpai rumah terusterbongkang...penat okey...tamat cite ari jumaat...

bile duduk rumah boring makcik laju2 siap pergi shah alam..pergi rumah kakak..seronok..berjalan x hengat dunia..wpun duit x de..ahakz..peduli hape..janji dpt berjalan..lepas tu g teman adik ipar akk cari andam sbb nk kawin..gilet murah andam kat shah alam..pastu aku sok sek sok sek dgn akk buat baju akad nikah aku..kate kat die kawan aku nk kawin..tp nk jimat..ak suh bt baju akad nikah die x mo..nk sewa..maka akk tu dengan baik hati nk buatkn baju die..kire die just sewa je la kat die..ok la kan..jimat sikit..sbb kat andam amik dalam 400..mahal ok..nikah kejap je pki..aku pun bg la tau kawan aku..skali kawan aku x nk..mcm2 alasan die bg..aku pun mcm nk marah..kata nk jimat..org bg idea x mo ikut..sudah la..x mo tolong..aceceh...so ak dh malas nk amik rau..jgn tanya aklagi tau lepas ni..nk majok..haha..kawan aku amik andam kat tmpt aku amik dlu..akk tu sangat2 puas ati..tapi mahal ya rabbi..bagi aku yg keras kepala ni tetap nk kn jugak akk tu wpun masa aku kawin akk tu tgh sarat mengandung..sudahnya pelamin n baju amik kat akk tu..mekap terpaksa cari org len..ok..aku dh melalu..smbung cite kawan aku ye..bukan nk ngompat tau..just cite je..supaya sesape nk kawin tu pikir btl2..ok..kawan aku nk jimat..tapi bile aku bg cadangan die x trima..die kawin die byk pki wit die coz die tipu mak die..die ckp andaman skali hias bilik 3000..hakikatnya itu hya andaman skali pelamin..hias bilik tido akk tu amik 450 x silap..ak suh bt baju akad nikah sendiri die x nk..sbb katanya membazir..pastu x pki lagi..aku suh hias bilik tido sendiri pun die x mo..katanya x kretip..aku tlg die cari baju akad nikah yang sewanya dlm seratus lebih pun x mo..katanya malas nk bt byk2 tmpat..ak fhm die x de duit..ak cube tolong..tp die x nk terima..so ak hya mampu pandang je la..pandai2 die la kan..ak sempat bg tau die..duit bkn pki time kawin ni je..lepas kawin lagi byk duit nk pki..ak bersyukur sbb ak mmg sakit nk kawin coz family x support..sume sendiri..n berbekalkan duit hantaran yg d terima..sume wit hantaran aku habis kat khemah..lauk pengantin n kenduri..baju akad nikah..barang hantaran n cikit wit andaman..sbb selebihnya andaman encik suami support kerana fhm wife die dh gatal kepala cari duit..sume tu aku jimt n pki wit hantaran coz famaly x dpt membantu..dpt pun tlg ckit2 je..gift pun duit sendiri sbb ak bg yassin..yassin tu ak bg khas utk arwah ayah..sedih tau bile x de org nk tlg..tp ak bersyukur sbb mak bg aku wit yg org beri sbb mak kata mak x de tlg pun ko kawin ni..ni duit ko..tp duit tu aku bg sama rata ngan adik bradik akt yg membantu pki tulang 4 kerat mereka..mak pun ak bg jugak..tapi ak yg lebih la kan..secara keseluruhan aku puas hati ngan majlis ak..sbb ak buat sume sendiri..mgkin sbb arwah ayah dah ajar aku supaya berdikari..blaja bt sendiri n jgn harap bantuan org len..sbb tu ak sedikit sedih bile kawan aku x fhm mcm mana payah nk kawin ni..die x kisah abis byk n cari duit sendiri dari berjimat..ak pun nk majlis ak sempurna..tp klu kite boleh cut2 kn kite cut2kn la..x gitu..ak bilik tido pun sempoi..nasib pakcik baik hati nk cantik2..tu pun ak rase santek sangat..okey la..ak dah melalut ke tempat lain ni..kite sambung nnt la ye sblm aku melalut lebih jauh..

tadaaaa....


No comments:

Post a Comment