sEceBis RAhsiA

Tuesday, January 8, 2013

naik mahkamah

assalamualaikum...

aha...semalam ak ambil cuti..kire cuti pertama la kan..hakikatnya malas nk cuti..tapi terpaksa..wpun dlm hati yes2 je dpt cuti...dah2 melalut plak..

semalam ak amik cuti sebab nk kene naik mahkamah..cemas x..bkn la kes pape pun..cume mak cik ni kene saman..muahaha..padan muke kn..gelak la puas2...first time naik mahkamah ak jadi baik..pki baju kurung tau..hihi..bgn lambat ckit..keh3..bukan slalu..pkol 7 baru sedar..nasib baju dah siap iron..tengah siap2 suami ak tya pergi mahkamah mana..ak pun jawab ler mahkamah seremban..makanya incik suami x puas hati dgn jawapan ak,terus minx surat saman..dengan muke x puas ati smbil muncung panjang sedepa ak pun g la kat kete nk g amik beg duit sbb surat saman simpan ctu..maklumlah ak kn ada penyakit pelupe yang amat ketara..cari punya cari,surat saman x jumpe2..ahhh....cemas ni..dh la surat ckp pkol 8..surat saman plak ilang...mati la ak..sampai meleleh air mata cari..lepas tu ak cube refresh kan otak ak yang tepu ni baru teringat ari tu ak ada geledah beg duit cari syiling nk byr tol..kelam kabut masok kete..cari bawah sit x jmp..mula la nk cembeng balik..tetibe terdetik kat ati ni nk tgk kat sebelah sit..alhamdulillah jmp..lega sangat..suami ak ape lagi..membebel je..haha..itu sume adalah balasan kan sebab merungut2 bile suami suruh amik surat saman..nasib jugak suami ak minx..buatnya dah smpai mahkamah, x berpeluh acik mencarinya..

sampai je kat mahkamah terus daftar nama dlu..kang x panggil plak nama ak..siap daftar trus masok mahkamah..punya la lama dok dlm tu...sangat ramai la masa tu..tapi bukan setakat saman je..ad gak kes len..campur2..bile nama ak kene panggil ak pun g la depan..nasib x dok lam kandang..hehe...bile die sebut kesalahan, ak pun ngaku la..tuan mejistret tu kemain bengis rupe..takut acik taw..dah ngaku suh wat rayuaan plak..alahamdulillah dapat rayuan..dari kene saman rm 600 kurang la jadi 300..sebab ad 2 saman..satu roadtax satu lagi insuran..ceh....

siap bayar saman, ak pun turun bawah amik resit..sementara tgu nama panggil, dapat la tgk muke2 yang kene saman dah yang naik mahkamah..x kurang jugak dari tahanan lokap polis dan juga penjara..wow..dpt tgk live tau banduan..slalu mesti muke tutup2..kabur2 kan..tapi bile tgk kesian plak..kepala berjahit la...baju dieorang pun len2..ada kaler hijau..ada kalar merah..bile tgk dieorang insaf kejep..x nk buat jahat..huhu..

itu la pengalaman ak naik mahkamah..harap2 lepas ni ak x kn naik mahkamah lagi..huhu..seram tau bagi manusia yang penakut mcm ak ni...

ok la..nanti sambung cerita len plak ye...tataaa....

No comments:

Post a Comment